100 ХВИЛИН 4'33''
5-8- вересня 2012 р.
в рамках ТИЖНЯ АКТУАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА
“Не існує пустого простору ані пустого часу. Завжди є щось, що можна побачити, щось, що можна почути. Справді, хоча б як ми не намагались створити тишу, це нам не вдастся осягнути. Для певних інженерних цілей бажаним є досягнути якнайбільшої тиші. Служить цьому приміщення котре називають безеховою камерою — приміщення в якому немає відбиття звуку. Кілька років тому я був у такому приміщенні в Гарвардському університеті — будучи в середині, я чув два звуки, один високий, а другий низький. Коли я описав їх працюючому там інженерові, він поінформував мене, що високий звук — це моя нервова система, а низький — це пульсуюча кров. Доки я живу, будуть звуки. І вони будуть тривати після моєї смерті”
Джон Кейдж
“Де б ми не були, тим, що ми чуємо, в основному є шум. Коли намагаємось його ігнорувати, він перешкоджає нам. Коли слухаємо його, здається нам захоплюючим. Звук вантажівки що їде зі швидкістю 50 миль на годину. Перешкоди в етері. Дощ. Хочемо схопити і контролювати ці звуки, використовуючи їх не як звукові ефекти, Але як музичні інструменти”
Джон Кейдж „Майбутнє музики: credo”
5 вересня виповнюється 100 років із дня народження Джона Кейджа – американського композитора і теоретика музики, піонера алеаторики, музичного індетермінізму, електроакустичної музики та неконвенційного використання музичних інструментів. Безсумнівним є вплив Кейджа не лише на розвиток музики у ХХ ст. а й також і на розвій инших видів мистецтва (зокрема мистецтва перформансу і театру).
29 серпня виповнилось 60 років із дня прем’єри його найвідомішої композиції – п’єси 4’ 33’’.
Саме цим двом подіям і приурочений проект 100 хвилин “4 33” який презентує 22 (100 хв.) виконання найвідомішого твору Джона Кейджа у різних звукових ландшафтах.
Організатор проекту: Мистецьке об’єднання “НУРТ”